lördag 22 januari 2011

Dag 21. Hjälpreda på jobbet och gravidmage

21 januari, fredag.
Ellie var snorig och trött när vi vaknade och eftersom jag bara jobbar några timmar på fredagar, bestämde jag mig för att hon skulle få hoppa över dagis och jag tog med henne till jobbet för att hämta hem lite material för att kunna jobba hemifrån istället. Planerna att få åka tunnelbana till mammas jobb blev hon mycket uppåt över och väl på jobbet var hon pigg och glad och hade fullt upp med att leka och greja, så jag jobbade undan en hel del innan vi åkte hemåt igen.

DAGENS BILD
Jämfört med förra graviditeten så har jag inte dokumenterat den här något alls i princip. Då fotograferade vi magen varje vecka - den här gången var det första gången idag som jag bad Mattias ta några bilder och jag går precis in i vecka 29... Men så här ser gravidmagen ut nu, och när jag jämför bilder ser jag att den absolut är större än vid denna vecka när jag väntade Ellie. Det skulle inte göra något om växandet stannade av nu... :)

Inga kommentarer: