tisdag 29 mars 2011

Dag 80-86. Besök av mormor och morfar

20-27 mars, måndag-söndag.
Dags för en ny veckosammanfattning med några bilder och veckans höjdpunkt för Ellie var så klart att mormor och morfar tog bussen ner till Stockholm i några dagar och hälsade på. Hon har frågat och längtat och undrat när de skulle komma, så det var ett efterlängtat besök.

VECKANS BILDER
Måndag blev det inga bilder tagna förutom en tulpanbild med iPhonen och den har för övrigt blivit min flitigast använda kamera de senaste veckorna. Jag har varit lat och orkar inte plocka fram nån av kamerorna, så det det blir the easy way och mobilen :)
Tisdag kom mormor och morfar hit och mormor följde med och hämtade Ellie på dagis efter lunch, stor lycka! Solen strålade och Ellie fikade mellis ute på gården. Givetvis iklädd solbrillor, hon tycker inte om när det är för ljust och vill väldigt gärna ha solglasögonen på. Och hon blir ju så himla cool också, eller hur :)
Onsdag var det också fint väder, men blåsigt! Vi tog oss i alla fall ner till Lillsjön med mormor och morfar och matade änder och på hemvägen stannade vi i en lekpark där jag tog onsdagbilden. Jag kan ju bara halta fram i snigelfart, så även om det inte är en lång sträcka tog utflykten några timmar :)
Torsdag eftermiddag åkte mormor och morfar hem igen, men Ellie hann med en hel del lek ändå innan vi vinkade av dem vid tunnelbanan. På bilden hjälper Ellie till med vällingen när det är dags för eftermiddagsvilan.
Fredag var det dagis igen och dessutom våffeldagen, så givetvis åt vi våfflor vilket Ellie inte tackade nej till. Men godast var nästan sylten och grädden, för den slickade hon av först :)
Lördagen ägnades åt att klara av en massa inköp som måste göras innan bebisen kommer och Ellie fick rå om farmor och farfar hela dagen medan vi handlade. Det bidde bland annat en ny soffa, födelsedagspresenter till Ellie, lite åt bebisen och nya kläder till Ellie. Hon tycker ju det är kul med nya kläder, så hon ville prova dem på en gång och på bilden poserar hon i fina nya storskjortan och röda jeanstights.
Söndag blev en vilodag. Lördagens aktiviteter tog ut sin rätt på min kropp och jag var trött. På förmiddagen fick jag värkar och låg och klockade dem och började fundera på om det möjligtvis var dags... Men de gick över och även om jag hade lite känningar under resten av dagen, så var det visst bara förvärkar igen. På bilden gör sig Ellie redo för att följa med pappa och betala soffan som vi beställde dagen innan - hårband på, fast det blev snarare ett pannband...

2 kommentarer:

Blickep sa...

Härliga vårkänslor man får när man ser lilla (stooora) Ellie i solbrillor! Hälsa coola tjejen från mig!
Karina

Anna-Karin sa...

Vilka härliga bilder på Ellie! Tänk att våra tjejer blir två år snart. :) Hoppas att du inte har det alltför tungt! Inte långt kvar nu ... Kramar från Anna-Karin