måndag 4 april 2011

Dag 91-93. Ny soffa och gråtrista dagar

1-3 april, fredag-söndag.
En helg har passerat och inte en bebis i sikte. Men nu är vi i alla fall framme i månaden april, den månad lillebror/lillasyster ska göra entré!

Fredag var en trött dag för mig och även Ellie hade haft det lite jobbigt på dagis. Hon är inne i en period fylld av stora känslor och trots och är väldigt mammig. Det är nog en kombination av utvecklingsfas och funderingar kring att det kommer en bebis till familjen snart.

På bilden smaskar hon på en kaka. Fika i hennes värld är vanligtvis russin, men helgen måste man få fira in med lite extra gott :)

Lördag fick Mattias jobba hårt. Vår nya soffa skulle hämtas och monteras och de gamla sofforna köras ut till landet, det blev en heldagsaktivitet. Svärfar hjälpte till med det och svärmor kom hit och tog med Ellie på utflykt, tack för det!

På bilden är Ellie på väg med pappa för att hämta hem middagen - pizza! Och infälld en bild av den just ihopmonterade soffan - som för övrigt ett par timmar var finfint invigt... Dels av Ellie som råkade kissa genom blöjan i soffan och dels av kattskrället som blivit helt besatt av att vässa klorna på den! Fast kiss-incidenten får nog jag ta på mig lite ansvar för, för hade jag bytt Ellies blöja tidigare hade det nog inte hänt.

Söndag var en av årets gråaste dagar - dimma och regn och outsägligt trist! Jag vet inte vart det utlovade soliga vårvädret tog vägen, för i Sthlm var det i alla fall inte.

Bilden tog jag när vi var hemma hos en kompis och Ellie lekte med hennes två barn. Hon var helt stum över alla roliga leksaker som de hade :)

Inga kommentarer: