måndag 25 april 2011

Dag 98-99. Kalas och sista dagarna som enbarnsfamilj

Ja, det har ju varit rätt händelsefattigt här i ett par veckor, men nu ska jag försöka mig på att uppdatera de dagar som gått. Det är ju så att den 10 april var äntligen väntan på bebisen slut och Ellie fick en lillebror och tiden har gått till annat än bloggande.

Först ut kommer här de två sista dagarna som enbarnsfamilj. Sen tar jag uppdateringarna lite allt eftersom jag hinner här, men till slut ska jag väl vara ikapp och kan blogga i nutid igen :)

8 april, fredag.
Ellies tvåårsdag närmar sig och vi har inte riktigt vågat boka in ett kalas, eftersom bebisen kan komma när som helst. Men Ellie har pratat så mycket om att hon ska fylla två år och ha kalas, så vi har prelbokat några kompisar till lördagen och på fredagen känner jag att det är lika bra att förbereda för kalas och ställer mig och bakar marängtårta. Jag är trött och har som vanligt ont och när jag kämpat mig den korta biten till dagis för att hämta Ellie säger jag till en av fröknarna att jag hoppas att detta är sista dagen jag hämtar Ellie som gravid och jag anar inte hur rätt jag har då :)

På bilden har jag just hämtat Ellie och hon hjälper mig att baka en banankaka. Hon provsmakar dock smeten mer än hon rör om :)


9 april, lördag.
När Ellie vaknar berättar vi för henne att hon ska få ha kalas idag och snacka om att vi fick en uppspelt tjej bredvid oss i sängen :) Hon går och funderar hela dagen över kalaset och när hon sovit middag och vi gör i ordning med ballonger och serpentiner riktigt lyser lyckan ur ögonen på henne och ännu roligare är det så klart när kompisarna kommer över och hon får paket och vi fikar tårta. Jag är så glad för hennes skull att vi hann med ett kalas innan bebisen kom, även om det blev i liten skala.

Själv känner jag mig tokgravid och är rätt trött när kvällen kommer, jag har ju inte orkat ha så aktiva dagar den senaste månaden så det känns i kroppen att jag varit igång ovanligt mycket både gårdagen och denna dag. Mattias gör hemmagjord pizza medan jag ligger utslagen i soffan, och så blir det en sen middag framför teven, ovetandes om att detta är vår sista kväll som enbarnsfamilj... Jag har absolut inga känningar av att något skulle vara på gång, förutom att jag är dödstrött.

Collaget med bilder visar världens goaste Ellie under kalasdagen ifärd med tårtätande, paketöppnande och pappabus.

Inga kommentarer: