tisdag 11 januari 2011

Dag 11. Dagisdags igen

11 januari, tisdag.
Vet inte om det är något värt att notera, men idag är det en himla massa ettor i datumet (11/1-11), kommer bara att överträffas den elfte november i år. Annars inleddes dagen på ett hjärtskärande sätt. Ellie skulle ju till dagis för första gången på nästan tre veckor och det gick inget vidare. Det var den värsta lämning jag varit med om, hon blev fruktansvärt förtvivlad när jag skulle gå och grät och skrek hysteriskt efter mamma. Jag trodde mitt hjärta skulle brista när jag var tvungen att vända ryggen till henne och gå därifrån. Jag hörde hennes panikslagna skrik en lång bit på vägen mot tunnelbanan och jag ville bara springa tillbaka och ta hem henne. Men jag bet ihop och när jag ringde en stund senare hade hon i alla fall slutat gråta men var fortfarande ledsen. Dagen hade varit ok sen, men med ett par längtan-attacker efter mamma.

DAGENS BILDER
Ellie och pappa lekte med en ballong ikväll och det var himla skoj. Hon kämpade för fullt för att försöka fånga ballongen och till slut lyckades det! Hon har varit på ett toppenhumör sen jag hämtade henne efter jobbet och jag hoppas att det går bra igen på dagis i morgon efter den första jobbiga dagen.

Inga kommentarer: