fredag 14 januari 2011

Dag 12-14. Inte helt enkelt


12-14 januari, tisdag-fredag.
Vardagen är i full gång igen efter julledigheten, vilket känns när det blev fredag kväll. Är helt slut i kropp och själ och jag känner mig otroligt gravid. Svårt att tänka sig att det är tre månader kvar! Känns mer som tre veckor...

Veckan inte varit helt enkel, för dagis har gått halvbra. Ellie har fortsatt varit ledsen varje dag när vi lämnat, även om det inte varit lika illa som första dagen. Hon har haft några ledsna perioder om dagarna på dagis också, men däremellan har hon lekt och verkat må bra, säger de. Igår kväll när hon skulle lägga sig utbrast hon dock med sorgsen röst och stora ledsna ögon: Mamma åka jobbet, Ellie ledsen... Inte komma mamma...

Usch vad det var hårt att höra. Särskilt som hon upprepade det många många gånger och kom tillbaka till det hela tiden även när vi pratat om annat. Det kändes som hon verkligen ville att jag skulle förstå att hon tyckte det var jobbigt att bli lämnad på dagis om mornarna. Det har ju dock gått väldigt bra förut och hon har verkat trivas så bra, så jag hoppas verkligen att det bara är en tillfällig svacka eftersom hon varit hemma länge över julhelgerna. Men det är många tankar som snurrar i mitt huvud nu.

BILDERNA
De översta är från eftermiddags sen jag hämtat henne tidigt på dagis. Då märktes det inte av några ledsna känslor utan vi lekte för fullt i hennes rum. Den undre är från i förrgår när hon provade min resväska vilket var himla skoj. Hon blev tokbesviken när jag tänkte stänga igen den, för hon ville leka mer i väskan (eller fiskan som hon säger själv).

1 kommentar:

Mamma G sa...

Åhhh va ledsen man blir! Jag tycker det låter så hemskt. Jag blir gråtfärdig när jag läser. Och stackars mamma o pappa...men det blir bättre. Alldeles säkert! Det är nog efter den långa ledigheten som det känns jobbigt för henne att vara tvungen att vakna tidigt o skynda sej iväg.
Jag håller tummarna så dom blir blå till måndag så går det nog bra.
Puss lilla gumman från Mommo!