måndag 7 februari 2011

Dag 38. En ny tjockisbild

7 februari, måndag.
Jobbdag igen och en bättre dag sett ur foglossningssynpunkt, men jag är så trött! Kunde inte hålla mig vaken när jag läste bok för Ellie efter att vi kom hem från dagis, utan nickade till flera gånger. Hon tyckte mamma var rätt trist som bara ville vila och när jag blundade petade hon upp mina ögonlock :)

Annars var dagens stora händelse att hennes älskade snuttefilt Snusen gick sönder idag. Tyget runt tvättlapparna, där hon sitter och känner med fingrarna hela tiden, har blivit tunnare och tunnare och idag gav det upp. Men jag lagade genom att sy fast en bit tyg där och det var spännande att sitta bredvid och titta på när jag sydde på symaskinen och hon var väldigt entusiastisk över resultatet som tur var.

DAGENS BILD
Jag tyckte det var dags för en ny magbild idag, även om det bara är drygt två veckor sen sist för jag känner själv att det har skett en hel del, magen bara växer och växer och jag blir bara osmidigare och vaggar stelt fram. Är i vecka 31 nu. Men kilomässigt händer det inte så mycket, har inte ens gått upp sju kilo, och det är ju rätt skönt så länge bebisen verkar växa som den ska.

3 kommentarer:

Mamma G sa...

Wow vilken magge!Den har verkligen ökat sen jag såg den sist. Jättespännande väntan tycker jag. Kul att se den live när jag kommer dit.
Vilken otrolig tur att du kunde fixa snusen åt henne.Duktiga mamma!
Såå gulliga bilder på lillstumpan i nya fina fåtöljen. Och va roligt med en docksäng åt dockan. Kanske jag ska sy ett täcke åt sängen och ta med när jag kommer dit.
Ha det bra. Krama gumman från mommo!

Anonym sa...

Vilken fin mage du har, jättefin bild! Kram Josefina

Sofie sa...

Vilken fin kanonkula! Man kan inte tro att det är runt 9 veckor kvar. Jag blir ju nästan lite sugen på ett syskon redan när jag ser din fina mage. Lycka till!