torsdag 24 februari 2011

Dag 55. Avlastning och grattis

24 februari, torsdag.
Weehooo, idag började tjejen som ska vara min vikarie under mammaledigheten att jobba! Känns enormt skönt att kunna börja lämna över och släppa på ansvaret, för eftersom jag är delvis sjukskriven nu har det varit omöjligt att hinna göra allt som ligger på mig, på bara halva tiden. Och weehoo igen - för Mattias som har haft namnsdag idag! Fast som den dåliga sambo jag är hade jag inte koll på det, utan han var tvungen att påminna mig om det...

DAGENS BILDER
Ellie kommer in i totala leklägen emellanåt, då hon leker och pysslar med sina dockor och djur och idag var hon inne i ett sånt läge ända sen jag hämtade henne på dagis och tills det var dags att sova. Det var bara ett avbrott för middag, i övrigt så var hon helt inne i sin lekvärld. Och hon pratar och berättar konstant om vad hon gör och vad som händer i hennes fantasi, och det är så fascinerande att lyssna på henne. På bilderna är det först matning av dockan och sedan måste naturligtvis blajjan bytas, för fyller man på med mat kommer det också ut. Det vet Ellie :)

1 kommentar:

Halloj världen! /Inger sa...

Fina bilder!

Vad bra att du får avlastning på jobbet.

Roligt att läsa om hur din flicka leker. Båda mina barn pratar mycket när de leker. Också när de leker ensamlekar. Bäst på både ensamlek och fantasilekar är den yngsta. Min förstfödde spelar hellre fotboll men kommenterar hela tiden högt vad som händer.